donderdag 25 juni 2015

Geluk bij een ongeluk

Ik ben van een ladder gevallen. Drie meter loodrecht naar beneden. Op mijn linkervoet, rechterheup en ribbenkast. Vlak na de landing moest ik weer even uitzoeken hoe het ademen ook weer ging. Raar toch zo'n val. Rib gebroken, stuitje gekneusd en voet zwaar gekneusd en verzwikt. Nu, drie weken later, hink ik nog steeds een beetje. Maar ik kan alweer wat kracht zetten. Bukken lukt ook weer. Dat was twee weken geleden nog heel andere koek. Dus toen hebben een paar schatten me geholpen in de tuin. Johan natuurlijk en ook Yvon, Marga en Frans. Wat een geluk! Zie hier het resultaat. De tuin voor en na. Dus eindelijk de pompoenplanten erin gezet en ook de courgettes. Van ieder vijf verschillende soorten. Daarna heb ik bonen een dag in water gezet, toen een dag droog gezet, tot ze net een klein kiempje hadden. En gezaaid. Zesentwintig verschillende soorten bonen. Gewoon omdat het kan :)
De moestuin zoals ie was. Bossen met riet langs de kant van het water en heel veel kweek-gras onder de planken


Dit was nadat de hulptroepen hun werk hadden gedaan. alles is onkruidvrij, er zijn twee nieuwe bakken bijgekomen, er staat een hek voor de bonen en de pompoenen en courgettes zijn geplant.

Vanaf de andere kant zie je pas goed dat al het riet weg is. Dat was echt een BERE klus
De courgettes staan in de nieuwe bakken. Drie in de voorste en de rest in de achtersta bak. Er zullen ook wel een aantal planten  sneuvelen... Ik wil de courgetteplanten graag opbinden langs de stok. Dan wordt het een leuk torentje. De ringen van zand zijn een poging om hongerige slakken om de tuin te lijden :-))
De bonen in de week. Met bordjes erbij, anders weet ik straks echt niet meer wat-wat is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten