zondag 9 november 2014

Ronde rode kers: Zuckertraube

Deze zaadjes heb ik van Maartens Moestuin. Ze zijn van de Bolster. Het is een lekker tomaatje van ongeveer 2-3 cm groot. Zoet, maar niet zo zoet als Sweet Kitty. De plant heeft minder groeikracht als Sweet Kitty, en laat los zonder steel, terwijl SK makkelijker met steel te plukken is. De groeiwijze van SK is in mooie trossen, en bij Z groeien de vruchten wat rommeliger. Verder beide prima tomaten, ze schelen maar een haar kwa smaak. 11 planten uit 12 zaden en wat ik wel grappig vond: ik kreeg deze zaden pas eind mei, terwijl ik de andere tomaten al in maart had gezaaid. Uiteindelijk krijgen de Z en SK tomaten tegelijkertijd vruchten. Volgend jaar ga ik dus niet meer zo achterlijk vroeg zaaien in mijn verwarmde schuur. Wat een gedoe was dat! Gewoon in de kas in mei, dat is vroeg genoeg en scheelt enorm veel werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten